Skydiving - Hawaii 3 januari 2011!!

Igår hoppade jag och Carro ut från ett plan på ca 14 000 ft (ca 4000m) höjd! På väg upp i planet var jag väldigt nervös, tyckte att det var lite läskigt att sitta i ett sådant litet plan, med en öppning på sidan som man bara kunde rulla upp. När det väl var dags att hoppa ut kände jag ingen rädsla alls, utan jag kände mig helt trygg med min instruktör Elion. Precis när man hoppade ut fick man den där hisnande känslan som man får i en del karuseller och liknande, men det varade bara en ytterst liten stund, en sekund kanske :-). Sedan var det bara en helt underbar känsla att falla fritt, man kände ju inte av att man faktiskt föll. Otroligt kul att försöka göra olika tecken med händerna och grimaser. Men det blev mest skrik och skratt tror jag, haha. Efter ca 60 sek fritt fall var det dags att fälla ut fallskärmen. Det gjorde ju att man åkte upp en bit igen, själva den uppflygningen eller vad man ska kalla det, var väldigt härlig, det blev helt tyst. Vägen ner var sådär, det snurrade en del vilket gjorde att jag blev lite smått illamående, men det var bara att försöka fokusera på den underbara utsikten som man hade över havet. Landningen gick väldigt bra, men mina ben var lite skakis så det var svårt att ställa sig upp direkt. Men det var en helt underbar känsla att stå där nere på marken och veta att man faktiskt gjort det. Jag gjorde något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, våga. Men nu har jag gjort det och det var värsta adrenalinkicken och jag skulle lätt kunna tänka mig att göra det igen!! :-) Såhär i efterhand så känns det overkligt på något sätt att jag har gjort det, så jag måste gå in och kolla på bilderna ibland för att faktiskt se att jag gjorde det! JAG GJORDE DET!!! haha
Här kommer några bilder:

 

 

 

 

 

Ja en hur häftig upplevelse som helst var det! Ni som inte har prova, DO IT!! :-)

 

Peace!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

WOW! Du är hur modig som helst!! Jag är imponerad! Ses snart!! kram

2011-01-05 @ 12:55:54
Postat av: Berra

Fan va coolt!

2011-01-10 @ 21:25:01

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0