En vän!

Ja att välja en vän är ju inte så lätt precis, eftersom man har några stycken... Men idag tänker jag välja en vän som jag nyligen tagit upp kontakten med igen. Jag har känt Therese sedan jag gick i lågstadiet och vi har umgåtts fram och tillbaka hela livet typ. Ibland mer intensivt och ibland mer sporadiskt och sällan. Vårt gemensamma intresse för hästar var väl det som band oss samman på något sätt från början. Våra liv på senare år har sett ganska så annorlunda ut. Therese har länge haft stadigt förhållande, sedan gift sig och skaffat barn, medan jag har varit den ständiga singeln och allt vad det innebär. För ett tag sedan så bröts kontakten helt på grund av mig, jag" fuckade" upp lite kan man säga, behöver inte gå in djupare på det men det var inget jag gjorde med flit utan det bara blev så. Men jag tog tag i mig själv här för ett par veckor sedan och bad om ursäkt och hon tog emot den. Detta är jag otroligt tacksam för! Det är väl det som kallas för en riktig vän, en som kan förlåta även fast man gjort fel. Nu har jag lovat mig själv att bli en mycket bättre vän tillbaka! :) Tack Therese för att du är en sådan bra vän och tack för i kväll, för goda hamburgare och trevligt sällskap! :)



Här är en bild på Therese och hennes son Erik, tagen utanför Strandgatan för ett par år sedan.


Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Härligt med vänner man haft så länge!



Sv: Ja ja glovade ju att lägga upp en bild så det var ju bara att börja leta i arkiven :)



Ah vad härligt, vad gjorde du där?

Själv bodde jag i Seattle och ska tillbaka di om fyra veckor!

2011-05-12 @ 07:54:33
URL: http://annawk.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0