Klong Jark

I söndags åkte vi som många andra morgnar till Tyska bageriet och åt en härlig frukost. En frukost som man kan stå sig ett tag på är bra när man ska på utflykt :)


Lite nyvaken ;)


Mumsig frukost! :)

Efter frukosten var det dags att bege sig neråt ön och mot stranden Klong Jark. Dagen till ära så hyrde Erik en liiiten nyare moped så att vissa av oss skulle slippa att springa (läs gå ;)) upp för de branta backarna. Ett väldigt bra initiativ tycker jag personligen :). Men trots att man har en bra moped som går bra och man sitter någorlunda bekvämt, så blir man rätt trött i rumpan efter ett tag och fötterna änna somnar på något vis, haha. Så när vi åkt ett litet tag stannade vi i ett litet litet samhälle, som jag inte vet vad det heter och unnade oss var sin god fruktshake. Av någon anledning så är alltid den shaken jag beställer liiite godare ;)


Mango-shake VS Pineapple-shake!

Sedan var det dags att åka vidare igen, sista biten av vägen var väldigt guppig och ojämn och väldigt branta backar. Inga dyra hotell som betalade vägarna där inte... Men vi kom fram oskadda och vi möttes av detta:


Vägen ner mot stranden...


Paradiset? :)


Fantastisk strand!

Klong Jark är en helt underbar strand och vi var nästan helt själva på stranden hela dagen. Precis vid stranden så finns det elefanter som man kan bada/simma med. Elefanterna var en stor del till varför vi åkte dit, eftersom jag missade elefanterna förra gången jag var här. Vi hade pratat om att vi skulle simma med elefanterna innan vi åkte ner, men när jag hörde om elefantolyckan i Phuket så var jag inte längre lika sugen på att sätta mig på dessa gigantiska djur. Men efter mycket om och men så satte jag mig tillslut upp på elefantryggen. Jag var rent ut sagt skiträdd där jag satt på ryggen. Erik förstod inte riktigt hur rädd jag var, så han skrattade typ hela tiden. Dels var jag rädd för att trilla av, fattar ni hur höööögt det är eller, haha och dels var jag rädd för att elefanten skulle tröttna och typ få ett bryt eller nåt i den stilen. Men vi tog oss ut i vattnet och där dök elefanten lite upp och ner medan vi satt på ryggen, inte helt bekvämt faktiskt. Väldigt många små stickiga hår finns det... Så när jag stått ut ett bra tag bestämde jag mig för att det fick vara nog och hoppade av i vattnet och simmade in... Tycker väl inte heller att det är helt rätt mot elefanterna att de (Thailändarna) använder elefanterna på detta sätt, men men...


Kan man vara mer spänd än såhär? haha


På väg ner i vattnet...


En modig Erik och Dumbo? ;)


En liten mer skeptisk Jessica och Dumbo, haha

Efter en helt underbar dag på Klong Jark var det dags att bege sig hemåt igen. På vägen hem hittade vi en fantastisk restaurang som låg lite på höjden och med en fantastisk utsikt över havet. Där var vi ju bara tvungna att stanna till och inta en liten måltid. Kommer dock inte ihåg vad stället hette...


Erik beställde in en smaskig burgare och en Chang!


Själv var jag mer sugen på ett lite nyttigare alternativ :) -  En jordgubbs-smoothie (godaste ever!) och en tallrik med yoghurt och müsli! Supergott!!


Vacker solnedgång!


Underbar bild som togs längs vägen efter att vi ätit klart vår kvällsmat!

Klong Jark var verkligen toppen och jag hoppas att jag får återvända dit någon dag!!! :)


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0