Koh Rok

I lördags tog vi en speed boat ut till ön Koh Rok. Efter min upplevelse av longtailbåt förra gången, så kändes det skönt att få åka speed boat. Men den känslan höll inte i sig speciellt länge, utan vi behövde nästan inte mer än kliva på båten så infann sjösjukan sig. Inte kul alls! Så det var bara att försöka hålla blicken framåt så gott det gickm, tugga tuggummi och dricka vatten... Efter ca 45 minuter var vi äntligen framme och då kan man väl säga att det var värt den där sjösjukan, haha. En underbart fin och vacker ö! En sandstrand med underbart mjuk och härlig sand!

Vi solade och badade en hel del, njöt av att bara ligga och läsa lite i skuggan, hade det allmänt gött helt enkelt! :) Det serverades en god, men ganska så spicy lunch och självklart var de underbara (läs med irioni) varanerna med på ett hörn, eller ska jag kanske säga dinosaurierna ;). Ja lite mäktigt ska jag väl säga att det var att se dessa djur i skogen, men jag är ju inget stort fan om man säger så. Efter lunch blev det lite mer sol och bad och sedan var det dags för snorkling. Tyvärr så blev jag sjösjuk direkt när vi klev på båten igen och den höll även i sig under tiden som vi snorklade. Det tog bort lite av njutningen om man säger så, men det var fantastiskt att få se alla fina fiskar! Trots en ihållande sjösjuka så var det en väldigt bra och härlig dag, alltid kul att se sig om lite och uppleva lite nytt! Tror att det är dags för mig att införskaffa mig ett sånt där armband på apoteket som ska hålla illamåendet borta :)

Här kommer några bilder från dagen!




Åh vad underbart det är att åka båt! ;)


Små söta eremitkräftor fanns det gott om!


Dinosaurien, eller jag menar varanen ;)


On The Beach! :)


The Beach! :)


Kommentarer
Postat av: M

Åååå J är du i Thai!! Du/ni verkar ha d helt underbart! Blir GALET avundsjuk! Själv sliter ja me examensarbete o sista kursen på utbildningen.. Lite lagom skoltrött nu o en paradisresa har nog aldrig kännts lika lockande, dock väldigt avlägsen! Ha d fortsatt gott!

2011-03-03 @ 07:53:29

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0