Borta bra, men hemma bäst?

En kombination av att gå ut och sova borta har aldrig riktigt funkat för mig. När jag har varit ute på krogen så vill jag bara hem till min egen säng. Efter en hel natt ute är det inget som går upp mot att vakna upp i sin egna säng i sina helt egna lakarn. I natt blev det inte så... Eftersom jag tränar och står i hade jag ju lovat mig själv att inte dricka på ett tag, eller ett glas rose eller två kanske jag kunde unna mig men inte mer. Men igår när Angelica frågade mig om jag inte kunde festa lite med henne var jag inte speciellt svårövertalad :-) Men jag vill tillägga att jag även var ute både torsdag (Hamnen 4-Smögen) och fredag (Kullgrens-U-A) helt nykter. Drack mineralvatten båda dagarna :-). Men igår kunde jag alltså inte stå emot, japp en liten släng dålig karaktär där. Fast det var ändå rätt lugnt men inte tillräckligt lugnt för att köra bil hem. Det gjorde jag både i torsdags och fredags, otroligt skönt! Så i natt har jag sovit på soffan hos Angelicas pojkvän, som bor i Uddevalla. En inte allt för skön soffa, men en sovplats liksom :-) Men efter dålig sömn och en allergi från hunden (Angelicas lilla Enzo) som angripit mina ögon, ja allergin alltså inte hunden ;-) så kände jag att det var dags att dra hem. Nu åkte jag ju med Angelica hit igår så min bil är hemma. Detta innebär att jag sitter och väntar på bussen, just precis nu. På en buss som ska ta mig hem till Trollis och sedan får apostlahästarna ta mig från stationen hem till mitt hem och min egna underbara säng! Hade dock en sjukt rolig och trevlig kväll igår, Uddevalla är väldigt mycket bättre att gå ut i än Trollhättan just nu. Bättre musik, skönare ställe och trevligare människor, check på den! :-) Så det får väl vara värt dålig sömn, röda och kliiga ögon och lite bristande karaktär gällande alkoholen :-) Summa summarum: Borta är bra, men hemma är bäst, i alla fall när det gäller att sova ;-) Ja eftersom jag sitter och skriver inlägget på min iPhone så pallar jag inte riktigt att läsa igenom hela inlägget, men jag hoppas att det inte är allt för rörigt :-) Nu over and out för nu går bussen och jag måste hålla ögonen på vägen för att inte bli åksjuk :-)

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0