Lita på

Ibland så dyker lite ohälsosamma tankar upp i mitt huvud, tankar som får mig att må dåligt. Idag är en sådan dag då det har gjort det, de smög sig på nu på kvällskvisten. Jag vill inte ha dem och jag får dåligt samvete för att jag får dem. Jag har en person i min närhet som jag tycker mycket om och som jag skulle ställa upp för till 110% no matter what. Denna personen finns för det mesta där för mig med... Saken hör till den att jag inte riktigt litar på personen i alla situationer vilket för mig blir väldigt jobbigt och jag får dåligt samvete för att jag känner så. Men det hela har att göra med hur personen uttrycker sig ibland och vad den har sagt innan. Personen ifråga har stort behov av bekräftelse och gör det mesta för att få det och det kan då gå ut över andra. Men genom att tänka såhär om den här personen gör ju i förlängningen att jag inte litar på personer runt den här personen heller. Det blir en ond cirkel liksom. Jag befinner mig i en liten osäker situation för tillfället och det gör väl att dessa ohälsosamma tankarna blir värre liksom. Jag vill kunna lita på och känna mig lugn och jag borde verkligen göra det. För om något av det jag tänker skulle hända så har jag nog inget förtroende för mänskligheten what so ever. Så nu borde jag bara ta och tänka positivt och att en person som står mig så nära aldrig skulle såra mig på det sättet. Bort bort bort med alla hjärnspöken helt enkelt!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter rörigt vännen. Ibland bara måste man våga lita på människor. Det är ju som med alla relationer. Man måste våga för att vinna helt enkelt. puss på dig!

2010-08-20 @ 13:22:01
Postat av: Fröken Jessi

Visst är det så... Nu några dagar senare och med lite perspektiv på saker och ting förstår jag ju att det bara är mina hjärnspöken som spelar mig ett spratt... :) puss tebax!

2010-08-23 @ 22:40:39

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0