Sommaren börjar närma sig sitt slut...

Ligger ute i Carros stuga, hon och Bosse är nere för att ta upp båten för i år. Ett tecken på att sommaren börjar gå mot sitt slut och hösten är på väg... Trots att solen kikar fram lite då och då, så känner man liksom på vinden att hösten snart är här. Igår när vi skulle lägga oss kändes natten där utanför höstlik och lite skrämmande, gillar ju inte riktigt mörkret...

Precis som förra sommaren har denna sommaren varit väldigt märklig. Jag tycker nästan att det känns som om man inte varit ledig någonting, trots att jag nästan haft lov i 8 veckor, nästan dubbelt så mycket som vissa andra. Förra sommaren gick jag igenom saker jag aldrig trodde att jag skulle behöva uppleva, en sorg som gör sig påmind lite då och då. Denna sommaren gick min morfar bort, något som man visste skulle hända någon gång, men inte så snart. Jag har nog inte fattat riktigt ännu att han är borta heller, det kanske går upp för mig mer efter begravningen...

Jag är väldigt glad att jag åkte till Sardinien med Johanna i slutet av juni, annars hade det nog inte känts som om jag hade gjort någonting i sommar, fast det har jag juh gjort. Men inga större grejer direkt utan mer mindre utflykter och en hel del västkusthäng. Så mycket som jag har hängt på kusten denna sommar var det längesedan jag gjorde. Det jag har missat denna sommaren är Västervik, men jag kände att liksom inte var läge att åka dit i år, för mycket jobbiga minnen från förra sommaren helt enkelt... Men det som inte dödar, härdar heter det ju och mycket känns väldigt mycket bättre :-)

Detta är sista semesterveckan och jag hoppas på att kunna njuta av den till fullo. Jag och Carro ska försöka styra upp en liten utflykt när hon kommer tillbaka med båten. Kanske blir det en tripp till Orust. För morgondagen har jag ingen plan ännu, kanske blir det något ihop med kusin vitamin som är ledig. På torsdag kväll beger jag mig till Göteborg eftersom jag ska infinna mig på Way Out West området 08.00 på fredags morgonen. Ska bli väldigt spännande att se hur det är att arbeta som artistvärd. Ni som ska till festivalen får gärna höra av er så kanske vi kan mötas upp och hänga lite! :-)

Här kommer ytterligare en låt med en artist som jag hoppas kunna få se och lyssna på, på årets festival:


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0