Nu är det tids nog...

Eller egentligen var det tids nog redan i onsdags... Fick ett mail ifrån Eriks chef i Thailand där hon erbjöd mig en tjänst på förskolan där. Hon skrev egentligen inte så mycket om själva tjänsten till att börja med, mer än att det var väldigt dåligt betalt med våra mått mätt... Men det visste jag ju redan innan, eftersom jag vet vad Erik tjänar... Så jag blev ju jäkligt glad och tänkte att det här är ju en chans jag inte får missa! Så jag började slänga ut mina krokar direkt, både gällande att hyra ut lägenheten och fixa och trixa med andra utgifter som man har här hemma. Skickade även ett mail till Helena (chefen) och frågade lite om exakt lön, antal % och hur lång tid det skulle gälla. Fick då svar att det var en tjänst på 76% (?), att tjänsten minst skulle strecka sig fram till slutet av april och att lönen var på 15 200 bath/månad. 15 200 bath/månad är ca 3500:- give or take, helt sjukt dåligt betalt! Så med dessa fakta i min hand, så valde jag att tacka nej till den tjänsten, känner att det är inte värt allt fix och trix här hemma och jag skulle aldrig klara mig på den lönen. Det känns lite ledsamt faktiskt, men det finns inte så mycket att göra åt saken. Det är som det är med det hela. Hade dock varit jäkligt soft att fått tillbringa hela vårterminen med Erik i Thailand... Nu håller jag alla tummar och tår att jag får ledigt i februari/mars kring sportlovet så jag kan åka dit och hälsa på i alla fall :-)

En låt säger mer än tusen ord... ;-) Tack E för denna fina!


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0