The Red Jumpsuit Apparatus

I natt vaknade jag med värsta huvudvärken, är det inte det ena så är det, det andra... Eftersom jag bara hade treo hemma fick det bli ett par sådana. Inte så bra kanske med tanke på att det bland annat är koffein i dem som man kan bli pigg av. Men de är jäkligt effektiva mot huvudvärk så... Ja det resulterade i alla fall i att jag inte kunde somna om. Jag surfade därför runt lite och hamnade på en tjejs sida, där hon hade skrivit den del av en text. Nyfiken som jag är var jag tvungen att googla texten för att se vart den hörde hemma :-). Texten var från en låt med The Red Jumpsuit Apparatus. Just när jag såg själva namnet på bandet så var det inget jag direkt kände igen, men när jag började lyssna på dem på Spotify så kände jag igen dem direkt. Det fick mig även att färdas tillbaka lite i tiden när jag lyssnade väldigt mycket på sådan musik. Min tid i USA bestod väldigt mycket av den typen av musik, så igår natt blev det att lyssna igenom en hel del av de banden som jag lyssnade på då.

Här är den låten jag hittade på tjejens sida:


En helt ok låt, gillar den mer i slutet då den kommer igång lite...

Här är en annan låt med samma band, en låt som jag hört många gånger förut, men inte tänkt på att det var The Red Jumpsuit Apparatus:




Ja det väckte en massa gamla minnen till liv, alltid trevligt när de är bra minnen... :-)

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0