Tredje advent...

" När tredje ljuset brinner, vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har ett fasligt styr "

Idag har det varit adventsfika hemma hos Joachim och Nathalie. Nathalie hade gjort det väldigt julmysigt, med klädd gran, massor av tända ljus och supergod fika. Jag längtar tills jag har ett hus, så jag också kan ha en fin gran och bjuda på adventsfika :-). Mamma, Ola, mormor, moster Lisbeth och kusin Josefine var också där, väldigt trevligt måste jag säga. Det var ett bra tag sedan jag träffade Lisbeth och Josefine, så det var extra trevligt :-). Men jag måste säga att jag längtar lite till julen 2011... ;-) Nu på kvällen har jag suttit och tittat på några avsnitt av Sunes Jul. Jag tycker ju att pappa Rudolf är fantastisk, haha. Så klockren på många sätt... Mitt absoluta favoritavsnitt är när de ska till kyrkan och det avsnittet börjar såhär:




Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser det. Nu händer det inte speciellt ofta, men ibland så kommer man på att det finns :-) Vad tycker ni, är det inte underbart så säg... :-) Ja i morgon är det Lucia och det är vi i 4-5:an som håller i det. 52 kids på scenen på en och samma gång, ska bli spännande att se hur det går... :-) Av gamla erfarenheter så vet jag att trots "stökiga" träningstillfällen så brukar själva Luciadagen bli helt fantastiskt. När det väl gäller så sitter allt som ett smäck! :-) Ha en fin Lucia alla mina vänner och alla som jag känner... :-) Här kommer några bilder från kvällen:




En glad moster och en ngt sned gran :-)


Gulliga mormor!


Sister & Brother :-)

Tyvärr är det inte jättebra kvalité på bilderna, dem är tagna med min iphone... Men man får en liten känsla av hur det var i alla fall :-)

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0