Döden är en del av livet...

I mitt senaste inlägg skrev jag att jag hade fått veta tråkigheter angående min morfar när jag var i Skåne, tänkte att jag skulle skriva lite om det...

Min morfar blev opererad förra sommaren för de hittade en tumör i hans mage, eller i tarmen närmare bestämt. Detta innebar att han fick en påse på magen, något som har varit väldigt frustrerande för honom. Efter denna operation fick han för sig att han skulle gå upp på toaletten och då ramlade han och förstörde höften. Detta innebar ytterligare en operation. En jobbig sommar 2009 och ett jobbigt år har följt detta... Morfar har haft ont både här och där och åkt fram och tillbaka till vårdcentralen känns det som. För några veckor sedan blev han sämre, han hade svårare för att andas och så vidare och när han kände en knöl på halsen åkte han till vårdcentralen. När han väl var där blev han dålig och han blev då ombedd att lägga sig ner och vila lite. De sa att han var för dålig för att sitta upp för att ta några prover. Enligt morfar tog de inget blodprov utan kollade på knölen och sedan skickade det hem honom!! I det skicket som han var i skickade de hem honom själv, körandes bli, en nästan 85-årig farbror!! Helt galet om ni frågar mig. När han kom hem var han mycket dålig... Efter att ha kräkts i tre dagar körde mamma och min moster in honom till akuten. Han blev inlagd och de tog en massa prover på honom. När jag var i Skåne ringde mamma bara och sa att morfar hade blivit sämre att han inte kunde andas så bra själv utan fick syrgas. Självklart blev man orolig och jag valde att åka hem... Hälsade på morfar på tisdagen och då fick vi reda på att cancern i magen hade spridit sig. En metastas hade satt sig i halsen och trycker på mat och luftstrupe och de hade även hittat en metastas under ena revbenet. Några dagar senare fick vi reda på att det inte går att göra något åt det och att det även har spridit sig till levern. Detta är otroligt sorgligt och svårt att ta in. Morfar har ju liksom alltid funnits där och alltid ställt upp och varit världens bästa morfar! Nu vet vi inte hur länge han får vara kvar hos oss här på jorden. Otroligt ledsamt, ännu en sommar med tråkigheter...

JAG HATAR CANCER!!!

Här är några bilder på morfar från 2008 innan alla större bekymmer. He does a lot of funny faces :-)

 

Jag älskar dig morfar!!


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0