Long time no see

Ja nu är det ungefär två veckor sedan jag skrev något i bloggen. Jag har varit väldigt osugen på att sitta vid datorn överhuvudtaget och då blir det ju inte mycket till skrivande. Har ju mobilen där jag kan kolla mailen och FB och det har liksom räckt för mig. Men nu är jag tillbaka för att uppdatera er lite om vad som har hänt i mitt liv.
Efter Fjällbacka och besök hos Malin & Martin i Tanum åkte jag ner till Familjen Svensson i Vinslöv. Det var ett bra tag sedan jag träffade Kalle och Elliot (Maria var uppe i Juni och hälsade på mig) så det var väldigt kul att träffa dem igen, kul att se hur stor Elliot hade blivit. Självklart fantastiskt att träffa Mia också :-). Kom ner på fredag eftermiddag och hämtade upp Kalle i hans Fiskebutik (han säljer visst inte fisk, utan fisketillbehör har jag fått veta, haha) inne i Kristianstad. Sedan blev det god mat och rosevin och massa "snack", väldigt trevligt om ni frågar mig :-). På lördagen var det sjukt varmt så vi åkte hem till Mias mamma (som också skulle vara barnvakt åt Elliot på kvällen) i Hästveda (tror jag att det hette) där det fanns en sjö som man kunde bada i. Hur skönt som helst att svalka sig i värmen, hela 34 grader varmt var det, helt galet! Efter bad och mys i Hästveda åkte vi tillbaka till Vinslöv för att göra i ordning oss inför kvällen. Första stoppet var hemma hos Sara och Christian, där det dracks en hel del sjukt goda drinkar och för många lakrits shots :-). Sedan taxi in till Kristianstad och Kristianstads dagarna. Vi lyssnade ett par tre låtar som framfördes av bandet Artmade, sedan blev det ett stopp på ett ställe där de spelade skön reggae och sedan vidare till ett annat ställe där vi dansade fuldans hela kvällen/natten. Sedan taxi hem till Vinslöv igen :-) Bra kväll med väldigt många skratt, här är bilder som jag tog med mobilen den kvällen. Har en hel del bilder i kameran också, men de har jag inte sparat ner på datorn ännu :-).

Mojitoooo! :-)

 

Mia poserar i Kalles keps och glasögon, något som vi alla roade oss med, bilder på detta finns i kameran och kommer kanske med i sommaralbumet på Fejjan :-) Snygg som få är hon i alla fall :-)


På söndagen var vi rätt bakfulla, men efter frukost, en del vätska och piller så mådde man helt ok. Fortfarande sjukt varmt vilket gjorde att man var väldigt dåsig. Åkte för att hämta den lille hos mormor. Passade på att ligga vid sjön hela dagen, i skuggan vill jag tillägga. För varmt och för bakis för att ligga i solen. Blev en hel del dopp i sjön, skönt! Kvällen tillbringades framför tv:n och VM-finalen, Spanien vann!! Helt fantastiskt! Kalle & Mia höll på Holland så det var jag mot dem, hehe. Trots att Spanien vann guld och Tyskland vann brons gick det inte så bra på VM-tipset för mig. Kom på 3:e plats... Bakifrån ;-) Kom inte sist i alla fall och det är det som räknas, hehe. Fick ett litet tråkigt besked om min morfar på söndagen vilket gjorde att jag valde att åka hem från Skåne på måndag förmiddag. En fyra timmars lång resa i 30 graders värme, tur att man har AC i bilen :-) Ja det var en mysig och rolig helg i Skåne, tack Familjen Svensson för detta och tack Sara och Christian för en sjukt bra förfest!! Kärlek till er!

 

Fortsätter att berätta om mina sommarbravader i ett annat inlägg :-)

Puss & Kram

 

Här visar Elliot vilket trick han kan göra med sina fingrar, så söööt! :-)


Kommentarer
Postat av: Carro

Maten kan jag absolut hjälpa dig med, behöver nog lite hjälp själv =) Vi får ta o styra upp veckoplanering, veckohandla o sånt =) O träningen kör vi väl som vanligt tycker jag, alltså som vanligt när vi tränade mycket, haha!

Jag tror inte jag har fattat att vi ska åka... Måste kolla på biljetten flera ggr per dag för att påminna mig om att det är sant. Imorgon är det exakt 5 månader kvar tills det e dags, heeelt sjukt. Vi måste träffas i nästa vecka o kolla resrutt, boende o fylla i våra passuppgifter plus ansöka om visum. Fan jag bara väntar på att ngt ska gå fel, det här e för bra för att vara sant! HAWAIIIIIIIII!!

2010-07-22 @ 19:42:02
URL: http://clorines.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh ja, bilderna e inte helt snygga, du ser sjukt full ut på de flesta :D Så de är bara för dina ögon. Puss!

2010-07-22 @ 19:43:04
URL: http://clorines.blogg.se/
Postat av: Jessi

haha, ja jag kan tänka mig att jag såg sjukt full ut på de bilderna med tanke på att jag var sjukt full den kvällen :-) Du behöver nog uppdatera mig en del om vad som hände och sades den kvällen, haha.



Ja vi måste absolut ses i veckan och planera, klart att inget kommer att gå fel! :-) Jag längtar så jag kan dö! :-) Hawaii here we come!

2010-07-22 @ 23:41:01
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0