Vecka 29 2010

Vecka 29 börjar närma sig sitt slut, även kallad seglarveckan här på västkusten. Att den kallas seglarveckan beror på att ett gäng seglarbåtar, med en massa människor (i ganska ung ålder) i beger sig ut längs västkusten och besöker bland annat Hunnebostrand, Fjällbacka och Smögen. För er som har sett mina uppdateringar på Facebook vet att jag var inne i Fjällbacka i tisdags och tog del av spektaklet. För det är ett riktigt spektakel, väldigt fulla ungdomar, både tjejer och killar. Tjejerna spelar verkligen på sin sexualitet då de har så lite kläder på sig som möjligt och kjolar och shorts täcker knappt rumpan. Men jag och Johanna träffade på Linkan och några kompisar till honom som var där i en båt, de och vi höjde väl medelåldern något, haha. Vi blev inbjudna att hänga med dem på båten och det var kul att hänga där med dem och studera alla som gick förbi. Det tävlades bland annat i vilken båt som kunde spela högst musik och vem som fick plats med mest människor på sin båt. På en båt (stor) hoppade de på så många människor att de började läcka in vatten så polisen var tvungen att gå dit för att få människorna att hoppa av. Ja helt bAnAnAs var det i alla fall och nu har man gjort seglarveckan vid 30 års ålder och jag kan nog säga att jag har inget behov av att göra det igen :-).

Här är lite bilder från tisdagen...

Fuldans på en båt...



Glada tjejer!



Ja man var ju tvungen att hänga på trenden och dansa på båten ;-)


Ja förutom seglarvecka så tillbringade vi en hel del i solen, vi solade uppe vid stugan och nere vi bryggan. Jag tog mitt första dopp i havet i Sverige för i år, lite sent kan tyckas men det har ju inte varit speciellt varmt i vattnet. Kan väl inte påstå att det var speciellt varmt nu heller, men uppfriskande helt klart :-). Det blev grillbuffe på hotellet inne i Fjällbacka, väldigt gott, så har ni vägarna förbi Fjällbacka tycker jag att ni ska prova på det. Räkmacka och glass på bryggan inne i Grebbestad har vi också hunnit med i veckan, sjukt goda räkor! Johanna åkte hem i torsdags morse och sedan dess har jag hängt själv ute i stugan. Helt ok och ganska skönt, men lite läskigt på natten när man ska sova :-). Har blivit en del promenader, sol, läsning och en fika med fina Malin och söta Elin inne i Grebbestad. Har även hunnit blogga en del som ni kanske har märkt, kul faktiskt :-). Jag ska lämna västkusten här om någon timme och bege mig tillbaka till Trollhättan där jag ska gå på 40-års kalas idag. Min mosters sambo William fyller 40 år, stort GRATTIS till honom!! Fick precis höra av mamma att morfar kommer och är med på kalaset, de ska hämta honom från sjukhuset i några timmar, väldigt kul att han får vara med. Det värmer i hjärtat :-). Stannar nog hemma i Trollis i morgon söndag också och åker sedan ut hit på måndag igen. Får se om det blir själv eller om jag får med mig någon...

Här är en bild på 40-åringen :-)
En bild från 2008 :-)

Vill även passa på att gratulera Johanna på 31-års dagen, STORT GRATTIS TILL DIG FINA DU!! Hoppas att du får en riktigt bra födelsedag ute i Smögen! Du är nu även en fullvärdig medlem i 30+ gruppen, hehe. Där jag själv inte är riktigt accepterad ännu... ;-P
Här är en bild på 31-åringen omringad av två beundrare, inte en helt ovanlig företeelse ;-)
Alghero 2010

Ha en bra lördag alla där ute!! Ge mig gärna lite lördagsgodis genom att skriva en kommentar vettja ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för den fina hälsningen. Jag är numera 30 + men känner mig inte äldre än 23...

Puss på dig, ses snart i Smögen

2010-07-27 @ 23:08:05
Postat av: Jessi

Nej det gör inte jag heller, vi ser ju tydligen inte ut som 30+ heller vilket är sjukt bra! hihi puss puss

2010-07-27 @ 23:15:02
URL: http://frokenjessii.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0