Midsommarafton!

Eftersom klockan är efter midnatt så är egentligen midsommarafton över, men om jag känner människor rätt så är det nog väldigt många som firar ännu. Själv har jag gått och lagt mig i sängen i Carros lilla stuga efter en helt perfekt midsommarafton, ja nästan helt perfekt i alla fall, ett litet hångel så här på självaste midsommar hade ju inte varit helt fel ;-)

Dagen började med att jag åkte ut till Lysekil vid 11-tiden, åkte runt för att slippa eventuella köer vid färjan och det gick ju väldigt smidigt. När jag kom fram bjöd Carros mamma på kaffe och bullar, det kittlade dödsskönt i kistan :-) Efter det var det dags att ge sig ut på jakt efter lite blommor att ha i midsommarkransen, är det midsommar är det klart att man ska ha blommor i håret. Vi fick ihop en hel del blommor och gick tillbaka för att binda våra kransar. Det gick väl sådär bra för mig till en början, men efter en liten paus bestående av sillunch, nubbe och snapsvisor i goda vänners (både nya och gamla) lag så fick jag ihop min krans tillslut. Det var kanske nubben det hängde på ;-). Sedan var det dags för dans kring midsommarstången, jag stod över dansen men Carro och Lisa dansade glatt med till Små grodorna och prästens lilla kråka. Det hela avslutades med raketen och den var jag självklart med på :-). Efter basfiol och flöjt gick vi tillbaka till stugan och chillade lite och väntade på Gunilla som skulle komma. När hon hade kommit gick vi till Carros syster med familj, där det vankades femkamp, det gick väl sådär bra för mig (lyckades i alla fall få ner alla burkarna i pyramiden med ett fint litet kast :-)). Men som jag alltid brukar säga, det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga, hehe. Efter femkamp var det prisutdelning (det var en Sofia som vann) och dags för grillning, sjukt gott. När alla hade ätit klart var det dags att spela volleyboll, jag avstod första rundan för jag tyckte att det var lite kallt och jag kände inte riktigt för det. Kollade på slutet av matchen mellan Chile och Spanien i stället :-) Men efter jordgubbarna och glassen körde de en runda till och då var jag med några bollar på plan, men jag tröttnade rätt snabbt och tog åter plats i soffan inne :-) Avslutade kvällen med lite komedi tv innan vi kände att det var dags att gå tillbaka hem. En väldigt lyckad dag och kväll, jag är verkligen helnöjd! Bilder från dagen kommer i ett senare inlägg eller kanske på FB.

Nu är det dags att sova, ska bara se till att jättespindeln som vi såg för en liten stund sedan och blev sjuk rädda för (både jag och Carro HATAR spindlar) har dött av radarsprayen som jag sprutade ner den med då. Jag hoppas alltså på att få se en död spindel under soffan så att den inte har krupit vidare, gahhh!

En massa kärlek till er där ute! Jag hoppas på att drömma om min prins i natt, undrar om det "gills" att man har en hel midsommarkrans under huvudet? Blir det extra bra då kanske? :-)

 


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0