Pappa jag vill ha en Italienare...

Sitter pa ett internetcafe/bar/resturang/musikbar, ganska mysigt faktiskt med en stor flygel i mitten. (Italien har ju inte de tre sista bokstaverna i vart alfabet, men jag hoppas att ni klarar er utan dem :-)) Vi hamnade har efter att vi gatt runt en svang i gamla stan, Johanna sitter just nu och spanar pa en av servitorerna, hihih


Har det i alla fall sjukt bra har i Alghero - Sardinien. Vi kom hit igar kvall nastan precis nar solen holl pa att ga ner, valdigt najs. Vi bor i ett valdigt fint rum precis vid havet. Just nu har vi ingen havsusikt, men i morgon kommer vi att byta rum och da tror vi att vi far bade havsutsikt och balkong :-)


Efter att vi installerat oss i rummet igar, gick vi och satte oss pa King bar som ligger precis runt hornet fran dar vi bor. Jag bestallde in ett glas rose och en spagetti carbonara, Johanna bestallde ett glas rott och en risotto. Perfekta maltider att kaka till fotbollen :-) Harligt att Spanien vann!! Lite trist match dock. (Oj nu blev det visst live musik har :-)) Sedan gick vi runt och strosade i alla grander och langs vattnet och marinan, helt underbart! Jakligt skont att komma bort ifran Sverige ett tag. Horde dessutom att det regnade hemma idag... hehe


Idag har vi legat pa stranden hela dagen, valdigt fin stand och fint vatten. Dock blev jag valdigt rastlos efter ett tag sa vi har bestamt oss for att antingen hyra bil eller cykel sa att vi kan aktivera oss lite mer. Jag trodde att jag skulle tycka att det var helt underbart att bara ligga och pressa i solen och lasa en bra bok, men nej rastlos blev jag och kande att bara ligga pa en strand i en solstol i fyra dagar blir for trakigt. Ska bli spannande att se lite mer av on.


Ja italienarna vet hur en god kaffe ska goras och det ar typ det de dricker till frukost och mojligen en croissant och cigg till :-) For oss blev det dock en nagot mer avancerad frukost: panini, kaffe och farskpressad apelsinjuice :-) En del italienare ar sjukt heta och sexiga ocksa, speciellt servitoren i baren som vi at forsta kvallen, blir kanske ett eller tva besok till dit innan vi aker hem, hehe Sa ja pappa jag vill ha en italienare... ;-)


Vi har det bra i alla fall, hoppas att ni har det med!


Ciao!

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0