Skolavslutningen närmar sig med stormsteg!

Idag var jag tillbaka på jobbet efter helgen, när man varit borta måndagar känner man sig först lite lost, men efter det dagliga morgonkaffet och lite uppdateringar från kollegorna så är man på G igen :-). Att vara lärarinna (ja rätt ska va rätt ;-)) har både sina för och nackdelar, mest fördelar faktiskt. Idag på morgonen fick jag en fin liten teckning som det stod alla saker jag var bra på och ett litet paket med en söt liten spargris i. Jag undrar om mina elever har fått nys på att jag inte är så bra på att hålla i pengar, haha. Man får verkligen uppskattning från eleverna varje dag, de är helt fantastiska på det. Visst är det jobbigt ibland och väldigt mycket att stå i, men i mötet med alla underbara elever så glömmer man det. Jag älskar faktiskt mitt jobb och jag tycker väldigt mycket om mina elever. Idag har det varit fullt fokus på att göra färdigt en massa saker, rensa pärmen och städa sin låda. Morgondagen kommer att fortsätta i samma anda, men vi kommer avsluta dagen med filmmys, enligt elevernas önskemål. Skolavslutningen närmar sig med stormsteg och som det känns nu så känns det inte som om vi kommer att hinna klart allt som ska hinnas med. Inte så mycket att göra något åt, men det gör att man känner sig lite smått stressad... Ser fram emot torsdagen dock och ännu mer till tisdag nästa vecka då vi får sommarlov på riktigt! :-)

Fin fina smultron!


Inget sommarlov utan Idas sommarvisa!

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0