Sommarlovets andra dag...

Idag åkte jag hem till mamma efter att jag hade vaknat. Hon, Emma och Joachim kom hem från Spanien igår så idag kände jag att jag ville träffa min lilla mor. Vi hade en go pratstund och käkade frukost tillsammans, väldigt mysigt. Efter några timmar hos mor var det dags att åka till Uddevalla och käka lunch med min kusin Angelica som jag har träffat alldeles för lite på senaste tiden. Käkade en supergod Ceasarsallad till lunch på ett mysigt hak inne i Uddevalla, kommer dock inte ihåg vad det hette. Efter att vi käkat lunch skulle Angelica gå tillbaka och jobba en timme och jag passade då på att gå tillbaka och lägga på lite mer pengar på bilen. MEN VAD SER JAG DÅ!!?? Jo en jävla P-bot på min ruta. Jag var typ några minuter sen och det stod på lappen att de hade övervakat tiden mellan två klockslag, my ass! Jag kom dit innan den tiden de hade skrivit på lappen. Så jäkla irriterande! Hur bevisar man det för de jäkla P-nissarna liksom?? Jag kommer att skicka in och klaga att jag inte tänker betala iaf, men lätt att få det igenom liksom, fast värt ett försök. Jag körde och ställde bilen på Lidls parkering där det är gratis att stå två timmar istället för att betala mer pengar till det jädrans parkeringsbolaget. Sedan går jag tillbaka till Angelicas jobb, Vero Moda/ Jack & Jones för att kika runt i butiken lite innan det var dags för Angelica att sluta för dagen. Hittade inget på Vero direkt som föll mig i smaken, men när jag och Angelica gick till Soul så hittade jag en sjukt söt klänning som jag bara var tvungen att ha. 900 spänn fattigare, check! Gick vidare till Body Shop där Angelica hört talas om att det fanns en bra mineral foundation som hon skulle köpa. Den var super och jag blev också sugen på att köpa den, men nu kunde man ju inte bara köpa foundationen utan man var ju även tvungen att ha en speciell borste till den och det var ju inte gratis. Sedan kunde det ju vara bra med ett nytt rouge också, ytterligare 730 spänn minus på kontot, check! :-) Angelica hade även sett ett par snygga skor i en butik som hon skulle köpa, vad tror ni jag tyckte om dem? Skitsnygga såklart, så jag var ju bara tvungen att köpa ett par likadana, - 499 spänn till, check! Haha så galet det kan bli ibland, hade inte alls tänkt att köpa så mycket, hade egentligen inte tänkt att köpa något alls. Men pappa ringde mig under tiden som jag var inne på Body Shop och sa att jag inte behöver betala för däcken som han köpte och bytte åt mig (Väldigt snäll pappa jag har! :-)), så då kände jag att jag kunde unna mig lite, hihi. Det är som honung för själen att handla ibland :-) Pappa ville också att jag skulle komma och hälsa på en sväng eftersom vi inte setts på ett tag och det ville jag med såklart. Så jag åkte dit, käkade lite god kvällsmat, tjötade lite och kollade på matchen mellan Japan och Danmark. Vilken jäkla match, Danmark var ju hur dåliga som helst och vilka mål de släppte in dessutom. Jag hade ju hoppats på att Danmark skulle gå vidare eftersom jag hade tippat dem vidare till åttondelsfinal, men icke. Ja Japan var de bättre laget och förtjänade att gå vidare. Väldigt mycket roligare att se på fotbollen tillsammans med någon i alla fall, det måste jag göra i fortsättningen också. Jag och Pappa pratade om och gå och kolla på Tyskland-England på söndag på O'lerarys. Självklart håller vi på Tyskland! :-)

I morgon eller snarare idag faktiskt eftersom klockan har passerat midnatt, så är det midsommarafton och dags att dra till Bästkusten. Ska försöka komma hemifrån relativt tidigt så jag slipper köer.
Här kan ni se den fantastiskt goda Ceasarsalladen, visst den god ut också? :-)

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0