Home Sweet Home?

Igår när jag landade i Sverige kändes det faktiskt lite skönt att vara tillbaka i gamla trygga Svedala. Att få komma hem till sin egen lägenhet och bara va. Det var helt underbart att ta en varm dusch och borsta tänderna efter den långa flygresan. Det var härligt att träffa mamma, bröder och syster igen och berätta om mina äventyr i Thailand, men efter att det var gjort och jag var tillbaka hemma i min lägenhet igen kände jag bara att vad gör jag här?! Lade mig ensam i min säng, (som jag har tyckt varit ganska så hård innan, men som jag nu upplevde som väldigt mjuk :)) och det kändes ganska så märkligt, men jag var rätt sliten efter en lång resa så jag somnade ganska snabbt. Trodde att jag hade hållt mig vaken tillräckligt länge, men jag vaknade 03.00 i natt och var pigg liksom. Lyckades dock att somna om och vaknade kl 06.30 rätt så utvilad i alla fall... :-)

Idag var det dags att gå tillbaka till jobbet igen och det var kul att träffa alla kollegor och elever igen som självklart var nyfikna på hur jag hade haft det i Thailand. Elevernas nyfikenhet och kollegornas nyfikenhet rörde som om helt olika saker skall väl tilläggas :-). Dagen på jobbet har varit bra, men jag var lite snurrig efter att ha varit borta i två veckor. Så det var lagom att jobba en dag för att sedan ta helg och ledigt igen :-). Ikväll blir det mat och bowling med kollegorna, ska bli väldigt roligt faktiskt. Ska alldeles strax ge mig iväg här...

Här kommer två bilde, en från Bangkoks flygplats och en från Krabis flygplats som jag kände att jag ville föreviga, haha


Här är jag i den fina "jamasen" som man fick ta på sig innan man fick den sjukt sköna Thai-massagen. Ser dock lite lätt skrämd ut, kan bero på att man var lite nervös på vad som komma skulle, haha


Denna skylt satt i vänthallen på Krabis flygplats, lite smårolig så, haha.

Har även konstaterat att min hud, ja hela min kropp mår mycket bättre i värmen än i kylan. Hade inte haft något emot att åka tillbaka till Thailand redan ikväll, men det går ju inte tyvärr... Så jag får nöja mig med att längta efter värmen på Hawaii som jag kommer att få uppleva i december och i januari, ska bli rätt najs faktiskt :-) Ha en trevlig fredag alla sköna männsikor där ute!

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0