Lite frustrerad...

Jag känner mig lite frustrerad, det liksom kliar i hela kroppen. Lite smått irriterad är jag nog också och en kombination av dessa två kan ju inte vara bra. Jag vet inte riktigt varför jag känner mig frustread, men mycket grundar sig nog i att jag inte kan påverka vissa saker i mitt liv för tillfället. Jag är van vid att kunna påverka saker, i alla fall lite och fixa och trixa så att det blir lite som man vill ha det liksom :-) Men hur jag än vrider och vänder på saker i mitt huvud för tillfället, så hittar jag inga lösningar. Jag gillar inte den här ideen med att andra styr min tid, till exempel. Att andra bestämmer hur jag ska göra och hur jag ska vara. Men framförallt har jag ont av det där med tiden. Jag vet ju att det är så för de flesta, men jag önskar ändå att jag kunde bestämma mer över min tid här på jorden. Är det för mycktet begärt liksom?!

Sedan lever vi i ett samhälle där man är väldigt beroende av pengar. Jag tror att jag tagit upp detta samtalsämne i ett annat inlägg någon gång, men jag stör mig lite så jag skriver om det igen. Just pengar ställer till det lite för mig för tillfället, jag önskar att jag hade haft väldigt mycket mer pengar över... Eller att jag inte hade behövt tänka på pengar... Men man har ju skaffat sig en massa saker, som tillexempel lägenhet och bil, det kostar pengar. Man har studielån och andra trevliga räkningar som man ska betala varje månad. Detta innebär att man måste jobba en massa för att få ihop dessa pengar och när man jobbar tar någon annan ens tid. Tid som jag skulle vilja lägga på något helt annat för tillfället. Då har jag funderat lite fram och tillbaka och kommit fram till, att har man inte så mycket utgifter behöver man ju inte heller jobba så mycket. Nej självklart tänker ju ni då. Ja men hur skär man då ner på alla utgifter som man har skaffat sig?? Det är nog mest detta som snurrar i huvudet just nu och nu känns det som jag snurrade iväg ordentligt här, haha.

För att göra av med lite av den "dåliga" energin gick jag ut på en kvällspromenad efter jobbet. Eftersom bilen hade snöat inne, så kom jag aldrig iväg till träningen i morse och då måste man ju ta igen det på något sätt :-). Det var en skön och uppfriskande promenad kan man säga, tur att man hade "björnen" att sätta på huvudet :-)



Nä nu ska jag och min frustration gå och lägga oss och drömma om ljusare tider... ;-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Har du tur finns det kanske mat kvar till söndagen :)Vill du komma på släktkalaset kl 4 förresten? Du är iaf väldigt välkommen då om du vill, annars syns vi senare. (om du kommer då är det ju helt garanterat att det finns cheesecake kvar :P)

2010-11-25 @ 17:05:30
URL: http://clorines.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0