Monday Morning

Nu är det måndag morgon här och regnet bara öser ner utanför, det har det gjort sedan igår förmiddag, lite trist men också lite bra så jag hinner med att uppdatera lite här :-)

I fredags när Erik kom hem från jobbet åkte vi till Dreamy SPA för att få en skön start på helgen. Jag valde en bodyscrub och manikyr och pedikyr och Erik tog en oljemassage. Hur skönt som helst var det och så fina fötter som jag har nu, har jag nog aldrig haft med tanke på att jag tog en fotscrub på stranden dagen innan :-) Efter en härlig stund på Dreamy åkte vi hem för att fixa i ordning oss lite för kvällen. Först var det middag med hela lärargänget på ett ställe som heter Somewhere else, det var trevligt att få prata med några som man bara hört talas om liksom :-) Efter middagen drog vi vidare till The Indian, en bar som Thailändaren Paz äger hur mysigt som helst. Paz gav oss en Khom Loy att skicka upp tillsammans, när man skickar upp en sådan får man önska sig något... Erik önskade sig SM-guld till blå-vitt 2011, skräll haha, vad jag önskade mig säger jag inte, men jag kan upplysa om att min önskan redan har slagit igenom... ;-) Väldigt vackert var det i alla fall och det var flera sycken som skickade upp Khom Loys. Här på första bilden är vi utanför The Indian som ligger precis på stranden.

 




Här är Erik och jag på väg hem i natten, kanske nååågot påverkade av shottsen som intogs under kvällen... ;-)

 

I lördags började vi dagen med att käka en supergod frukost på The German Bakery, äggröra, bacon, färskt bröd med supergod ost, färsk apelsinjuice och en god kopp kaffe. Kändes väldigt amerikanskt, men det gillar ju jag ;-) Sedan åkte vi tillbaka till Somwhere else där vi var dagen innan och käkade middag, men nu nöjde vi oss med att lägga oss i en av deras salor på stranden. Det var tur att vi hade intagit plats i en sådan, med tanke på att det typ började regna direkt när vi kom dit. Men det gick över ganska snabbt så vi kunde både bada, sola och ta en skön promenad längs standen. Eftersom fredagskvällen var rätt "hård" så var vi ganska trötta på lördagskvällen. Vi bestämde oss därför för att åka in till Saladan (största stan här på ön) för att käka lite god mat. Vi hamnade tillslut på ett ställe som heter Black Pearl tror jag, något med pearl var det i alla fall :-). Förutom thaimat på menyn har de även en del svenska rätter, Erik som är lite trött på ris och kyckling i alla dess former blev väldigt lycklig av att få beställa in Pytt i Panna med vändstekt ägg :-) Gull! Jag åt Panang Curry med kyckling, det godaste jag har ätit so far. Som efterrätt tog vi en pannkaka med banan och choklad hos den lokala pannkakstanten med pannkaksvagnen :-)

I går söndag var planen att åka söderut på ön, men den planen gick i stöpet då det blev värsta regnovädret. Vi tog i alla fall en liten tripp in till Saladan där vi inhandlade var sin poncho, två filmer och lite snacks :-) Sedan blev det filmmys i sägen hela söndagen, vi pallade inte ens med att gå ut och äta i det dåliga vädret. Erik var i och för sig inte ens hungrig efter att ha tryckt i sig en hel påse med ostbågar som han kommit över på Lanta Market, haha.

Ligger fortfarande i sängen, men tänkte gå upp nu och få i mig lite frukost. Vid lunch åker vi in till Krabi, ska bli kul att se hur det ser ut där. Erik och några kollegor till honom måste fixa med lite grejer för arbetstillståndet här nämligen. Hoppas att regnet avtar lite bara eftersom jag ska gå bort till skolan om en stund...

Hoppas att allt är bra med er där hemma, jag har det hur bra som helst och längtar inte hem det minsta :-) Men jag saknar såklart några utav er! :-)

Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: SiS-kollegan

Hälsa Steiner! Pussgurkor :)

2010-11-01 @ 07:54:21
Postat av: Fredrik L

Låter helt underbart Jessica! :D

2010-11-01 @ 08:44:17
Postat av: Emma!

Kul att du har det gött syrran! <3

2010-11-01 @ 12:14:37
URL: http://separatewaysapart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det låter som du har det helt perfekt, förutom regnet... Men allt annat!!! Jag är så glad för din skull, förstår att du inte längtar hem. Puss på dig!

2010-11-01 @ 18:49:19
Postat av: Carro

Men jag längtar efter dig! E inte detsamma utan, din bil e inte alls ngt substitut ;)

Men jag e glad för din skull, du förtjänar verkligen att vara såhär lycklig. <3

Men ta med dig karlen hem o umgås med mig oxå! Pusss

2010-11-01 @ 21:55:36
URL: http://clorines.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag börjar verkligen många meningar med Men....

2010-11-01 @ 21:56:40
URL: http://clorines.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0