Nostalgi!

Sedan barnsben har jag älskat att klä ut mig och som barn så spexade man ju gärna för sin familj och ibland kanske också för släkten. Att stå och prata inför vuxna, hålla föredrag eller redovisa något är bland det värsta jag vet. Men att stå på scen kan vara bland det bästa som finns, den kicken som man får är helt otrolig. Nu var det väldigt längesedan jag fick uppleva just kicken på scen, men när jag klädde ut mig som Pippi Långstrump på Halloween förra året fick jag ungefär samma kick, haha.

Det här med scenframträden började väl först någon gång på mellanstadiet då jag dansade jazzdans på Medborgarskolan. Vid varje terminsavslut var det då uppträdande på Hebeteatern. Mitt första lite större projekt som jag var med i, var Djungelboken. Det var mycket kämpande och slit kommer jag ihåg, men hur roligt som helst. Även Djungelboken visades på Hebeteatern... Det var väl i och med detta som mitt inresse för dans väcktes på riktigt och dansgymnasiet i Uddevalla var ett givet val. Jag trivdes hur bra som helst där och jag kan än idag känna den där känslan som jag kände när jag steg in i teatersalen. Den lena svarta dansmattan under mina fötter... Efter gymnasietiden har det blivit en del danskurser och jag har även estetiskt lärande (där dans ingår) som inriktning på min lärarutbildning... Jag tycker att det är kul att dansa helt enkelt, men på en lagom nivå. Proffsdansandet överlåter jag till alla andra duktiga dansare där ute! :-)

Ja anledningen till att jag kom att tänka på allt det här, är på grund av två bilder som jag hittade då mamma rotade fram de där bilderna på pappa som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det är inte bara jag i min familj som har gillat/gillar att klä ut sig. Min bror (Joachim) var och är även idag en riktig skämtsam prick :-).

Här har ni de fantastiska bilderna, haha


Ja jag vet inte riktigt vad vi har för oss här, men det ser ut som om jag försöker läsa med ögonen förbundna, haha. Med på bilden är också min kära bror till höger och min kära kusin Anna till vänster :-).


Haha, jag kan inget annat än skratta när jag ser dessa bilder alltså, de är helt underbara! Här har vi nog tagit av allt möjligt som fanns i utklädningslådan. Som Carro sa: - Jag gillar slitsen, haha. Min bror till vänster och kusinen i mitten denna gången :-)

Ja nostalgi var det i alla fall att se dessa bilder! :-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi du e så söt :D

2010-11-16 @ 22:32:56
URL: http://clorines.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0