Och regnet fortsätter att ösa ner...

Visst, att det regnar kan ju ha sina fördelar vid vissa tillfällen :-), men nu börjar jag bli ganska så trött på det faktiskt. Jag vill ha sol så att jag kan få sola och bli lite brun innan det är dags att sätta sig på planet hem till Sverige igen. Igår var det i och för sig uppehåll mesta delen av dagen, men inget sol och bad väder direkt...

Eftersom Erik jobbar på dagarna får man ju leta upp lite andra människor som man kan hänga med, skulle ju bli alldeles för långtråkigt annars. Igår gick jag över till Carolina som är barnflicka åt en liten kille, mamman jobbar som lärare på svenska skolan. Vi satt och snackade en stund innan vi gick till ett ställe på stranden och käkade lunch. Det blev pad thai med kyckling, helt ok faktiskt. Finns ju en hel del tahiländska maträtter att välja på här, måste ju hinna prova på några olika i alla fall :-) Sedan var planen att vi skulle gå en liten promenad och kolla in "affärerna" längs gatan, men precis när vi hade gått in i den första så hände det en olycka utanför. Två thailändare på var sin motrocykel krockade med varandra. Jag såg hela smällen vilket var väldigt otrevligt. Den ena thailändren reste sig upp direkt, medan den andra låg kvar under sin motorcykel och hade värsta ryckningarna. Jag trodde helt klart att det var dödsryckningar, för han låg väldigt konstigt och såklart så hade han ingen hjälm. Carolina som gjort lumpen precis och är utbildad sjukvårdare sprang fram och hjälpte till, vilket jag var väldigt tacksam över eftersom jag själv blev helt paralyserad. Lite läskigt hur man reagerar, men det kan man ju aldrig veta innan. Förhoppningsvis reagerar jag på ett annat sätt nästa gång. Det tog i alla fall sjukt lång tid innan ambulansen kom, typ 25 minuter, så jag hoppas ju att man själv inte råkar ut för något under tiden som man är här. Den största dödsorsaken i Thailand är ju just trafikrelaterade olyckor... Mannen i fråga levde i alla fall när han åkte i väg i ambulansen och var vid medvetande hela tiden, så jag hoppas att det gick bra...

På kvällen igår gick jag och Erik till en resturang som heter Slow down, den ligger på stranden lite längre ner här och ägs av ett svenskt par. Väldigt mysigt och väldigt god mat! Kvällen avslutades med film...

Carro, jag saknar dig med såklart! Det var kul att prata med dig lite på Skype igår och få lite uppdateringar från hemstaden :-) Jag önskar att du hade kunnat komma ner till mig i stället för att jag skulle behöva åka hem... :-) Till er andra som kommenterade förra inlägget, kul! Alltid trevligt att höra något från er som läser. Jag har det hur bra som helst, men som sagt regnet börjar bli lite trökigt nu :-)




Dagens strandfynd - En mycket ful fisk :-)


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0