Vill inte lämna...

Jag vill verkligen inte åka härifrån, men om ca fyra timmar kommer minibussen och hämtar mig som ska ta mig till Krabi flygplats... Det har varit helt två fantastiska veckor här på Koh Lanta, två veckor som jag kommer att bära med mig för resten av mitt liv... Visst har det regnat en hel del, mest hela tiden skulle väl jag kunna säga, men vad gör det när man har en fantastisk Erik som man kan kramas och mysa med inomhus :-). Vår historia är rätt fantastisk skulle jag nog vilja säga, ni som vet hur allt gått till håller nog med mig, eller? :-). Jag hade ju på känn att det kunde bli bra det här, annars hade jag ju aldrig bokat resan till Thailand, men att det skulle bli SÅHÄR BRA kunde jag ju bara drömma om :-). Allt känns bara så rätt och så bra, det var längesedan jag var såhär lycklig och harmonisk som jag är nu... Jag önskar verkligen att jag hade kunnat stanna kvar, bara liiite till i alla fall... Det kommer att bli några jobbiga månader framöver, jag kommer längta å längta å längta å... Men jag vet att det kommer att gå, att vi kommer att fixa det här och förhoppningsvis så kommer jag att kunna åka ner till Thailand en gång till innan Erik kommer hem i juni. Om jag har en snäll chef som ger mig ledigt ;-) och om min plånbok tillåter så har jag siktat in mig på att åka ner i mars igen. Då är det förhoppningsvis sol också :-).

Vi har haft en massa roligt för oss de senaste dagarna, men jag har inte riktigt "orkat" blogga efter varje gång. Fick min födelsedagspresent (lite i efterskott) av Erik i fredags - "Jessicas dag" hade han döpt den så fint :-). Den började med en liten födelsedagssång och god frukost på The German Bakery. Sedan tog vi motorfordonet neråt ön och kollade bland annat in Lanta Old Town. Efter utflykt blev det skön massage på Dreamy SPA och efter det middag på någon fiskresturang, tyvärr så föll inte riktigt fisken mig i smaken... ;-) En fantastiskt bra dag blev det och jag är väldigt nöjd med den födelsedagspresenten! :-) Vi var även en sväng ut till Phi Phi och åkte runt bland lite olika öar där och snorklade. Fantastiskt att få se alla dessa fiskar i vattnet, en massa fina neomosar :-). Det har varit några dagar med sol och bad de sista dagarna här, så det känns skönt att i alla fall ha lite mer färg nu än vad man hade när man kom hit :-) Här kommer lite bilder från de senaste dagarna... Fler bilder finns på Facebook...


Det första stoppet på utflykten, fantastisk utsikt om än lite disigt.



Ett litet tempel i Lanta Old Town.



Underbart vatten! På en Ö vid Phi Phi.



Maya bay - där filmen The Beach spelades in.

Ja som sagt det har varit helt fantastiskt att vara här och vem kunde tro att jag skulle hitta min McDreamy i Thailand??!! ;-)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Anonym

AAaw sweety!! Vad glad jag är för din skull!! Såå härligt att höra! Antar att du sitter på bussen till flyget nu... Välkommen hem till snön!

Saknat dig!! Hör av dig, när du kommer hem! Är ju sååå nyfiken! Puss & Kärlek från Angelica

2010-11-10 @ 10:35:00

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0