Utbildning i Halmstad

Har varit i Halmstad i två dagar på en utbildning i Entreprenöriellt Lärande i skolan, det var andra gången som vi var där. Första gången var i september och då var vi bara där en dag. Vi ska dit igen i början av december och då är det också bara en dag. Gårdagen var både bra och mindre bra, när vi "gruppade" var det väldigt givande och intressant, men med föreläsningen blev det bara så fel. En dålig uppstart av kursledaren gjorde att jag tappade motivationen helt. Han visade ett videoklipp på engelska som hördes väldigt dåligt, jag hörde inte alls vad det handlade om eller vad det gick ut på. Efter att han visat klart det skulle vi diskutera detta med varandra, inte så lätt när man inte hört ett ord. Därför så blev det att jag bara la ner typ. Visst lyssnade jag en del, men jag var inte aktiv på ett sådant sätt som jag kanske skulle ha varit om jag varit med från början så att säga. Men en viktig reflektion att ta med sig från detta är ju att det är väldigt viktig hur man som lärare presenterar en uppgift, att man ser till att ha så många som möjligt med sig och att lärande miljön är bra och anpassad. Dagen idag har varit helt fantastisk däremot, hur bra föreläsning om betyg och bedömning på förmiddagen med intressanta diskussioner och workshops. Den föreläsningen gjorde att allt liksom föll på plats för mig lite. Senast när jag åkte därifrån var jag mest förvirrad, nu är jag hur peppad som helst att ta med detta tillbaka till min verksamhet och förankra det där. Eftermiddagen bestod av gruppredovisningar, jag känner mig väldigt nöjd med insatsen i vår grupp. Övriga grupper gjorde också väldigt bra redovisningar, så även eftermiddagen bestod av intressanta diskussioner och reflektioner :-)

Sedan så har vi ju bott på hotell också, jag och Josefin. Det är ju alltid najs att få göra det. Tyvärr så har ju inte Scandic så fräscha och fina rum, men en väldigt god och fin frukostbuffe. Tyvärr hann inte jag äta några pannkakor i morse vilket var lite trist. Det är ju något speciellt med att få käka pannkakor till frukost när man bor på hotell juh, det hör ju liksom till :-)

Fotboll var det ju igår också, shit vilket skitmatch för Sverige! De spelade verkligen hur kasst som helst! Tur att de fick till ett mål på slutet i alla fall. Vi var på Harrys och kollade på fotbollen, käkade väldigt god mat och jag drack öl! Så gott var det med öl, var väldigt längesedan jag drack en. Har inte varit ute så mycket på senaste tiden och har jag varit ute så har jag inte druckit någon öl. Igår blev det en Budweiser, det var jag värd kände jag :-)

Har ni gjort något kul då? :-)

Kram

Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0