Lov!

Det är så otroligt skönt att ha lov!!! Jag bara älskar att vara ledig och att få kunna göra precis vad man vill med sin tid. Jag skulle nog kunna bli en hemmafru om jag tänker efter, en jäkligt bra hemmafru dessutom! ;) Men just för tillfället får jag "nöja" mig med att vara lärare och vara ledig på loven. Leka hemmafru i sommar kanske? ;)

Startade i alla fall detta underbara påsklov med en tripp till Litauen av alla ställen. Det var jag, mamma och lillasyster Emma som åkte iväg i söndags (17:e) och kom hem i onsdags (20:e). Vi åkte till den näst största staden i Litauen, nämligen Kaunas. Andledningen till att vi åkte dit, var att det fanns väldigt billiga biljetter med Ryanair, bra hotell till bra priser och att ingen av oss hade varit där innan. Tänkte att det kunde vara intressant att se något annat, något som man normalt sett inte väljer att åka till. Men med facit i hand så skulle vi nog valt ett annat ställe att åka till. Det var ett väldigt fint hotell, fyrstjärnigt och med egna morgonrockar! Promenadavstånd till det mesta och god mat och frukost. Dock fanns det väldigt lite att göra i staden. Vi försökte oss på någon marknad, men den var inte alls så som vi hade föreställt oss att en markand ska vara. Vi besökte även ett jättestort varuhus i American style med både biograf och hockeyrink inomhus. Det var kul att uppleva, men det fanns inte jättemånga roliga butiker. Vi var på SPA en dag och det var ju väldigt trevligt såklart! :) Själva city var rätt dött faktiskt, jag vet inte riktigt var alla människor höll hus någonstans. Åker man i väg sådär så vill man ju se människor och uppleva lite puls. Vi hade några dagar med sol och fikapauser i solskenet så helt misserabelt var det ju inte :-) Det var väldigt trevligt att umgås och många härliga skratt blev det, men nästa gång får det bli en storstad i stil med London, Paris eller Barcelona! Emma tyckte dock att Litauen var helvetet på jorden, haha

När man är ledig och får göra vad man vill kan det ibland vara svårt att hitta på något att göra eller hitta någon att hitta på något med. Fast jag känner att jag hunnit med en hel del redan såklart! :) I onsdags efter att vi kom hem åkte jag hem till Amanda och fikade på hennes altan, hur skönt som helst i solen och väldigt goda muffins! Tack för det fina Amanda, nästa gång kanske det blir fika på min balkong ;) Sedan så blev jag väldigt pysselsugen, jag blir det ibland och då åker alla pysselgrejer fram och det ser ut som ett bombnedslag på mitt bord och i soffan, men det är väldigt roligt! Jag kom på försent att jag var pysslig av mig, så några påskkort var det liksom ingen idé att göra för de skulle inte komma fram i tid. I stället fick det bli några vårkort! :) Jag är ingen expert på det där med att göra kort, men jag tycker att det är väldigt kul och det är huvudsaken. Sedan är det lite som terapi också, både tid och rum försvinner på något sätt. Väldigt kul också att köpa lite nya papper och annat smått och gott. Det har öppnat en ny scrapbooking/inredningsbutik på Storgatan i stan, den var väldigt mysig och där hade jag nog kunnat stanna en hel dag och bara kollat runt. Fanns så mycket fint som jag ville ha. Ett par bilder på mina kort kommer i slutet av detta inlägg.

Ikväll har jag varit hemma hos min bror och hans sambo och grillat för första gången i år. Sjukt god mat, en massa trevliga små tillbehör till :) Tack för en supertrevlig kväll!

Glad Påsk på er alla mina kära vänner som läser bloggen!!!



Vår och blåsippor där fram...



Våren och vår där fram... Måste bara säga att jag älskar ugglan, den gör mig glad på något sätt! :)

Ja kanske dyker det ner ett litet kort i just din brevlåda... ;)


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0