I backspegeln

Jag hade en annan blogg innan denna bloggen... Jag och Carro pratade om den för ett tag sedan, om hur jag tyckte att den kändes väldigt grå och bitter. Att mycket som skrevs i den var tråk-grejer liksom. Surfade faktiskt in på den lite igår och idag för att titta tillbaka lite på det som jag skrivit. Det är ju lite det som är mening med dagbok kanske, att man ska kunna titta tillbaka på det som en gång var. Jag kan i alla fall konstatera att ena hälften av 2009 och 2010 var ganska så grå... Inte många positiva inlägg där inte, fast visst finns det en hel del av den varan också. Den gamla bloggen sträcker sig från sommaren 2007 till våren 2010, så det är en blandning av sött och salt kan man säga, haha. Men lite kul att läsa gamla inlägg som sagt. Hittade bland annat detta inlägget, som jag då tyckte var rätt kul och passande och som jag även idag kan tycka är kul men kanske inte ritkigt ser det på det sättet :-) 

"Syndromet ful tjej efter snygg tjej

Hittade detta på en annan blogg när jag surfade runt. Hade egentligen inte tänkt att publicera det här utan mest spara för skojs skull. Men det är så bra så jag måste :-) Kommer dock inte ihåg vad tjejens blogg hette... Och kom ihåg, ta det med en nypa salt!

Syndromet ful tjej efter snygg tjej

Okay, we’ve all seen it before. Kille och tjej gör slut/slutar dejta för att killen screws it up, killen hittar nytt ragg som är en tiondel good-looking som exet. Tjejen (the ex) och omgivningen häpnas. Idag tänkte jag skriva mina reflektioner över detta och försöka förklara detta fenomen. Alltså, killar som går från en snygg tjej till en ful. Innan jag börjar tänkte jag först klargöra att jag endast, och bara endast menar en persons yttre när jag nu talar om ordet ful och så ska jag även definera ordet ful på två sätt.

Enligt Nordstedts Svenska ordbok:

Ful = 1. Som har ett frånstötande utseende

Enligt mig:

Ful = Det som inte är attraktivt/inte vackert att se på. Allt är relativt. Men om endast en av tio tillfrågade människor tycker en person är snygg/söt, är den ful.

Varför är det såhär? Jag har fem olika teorier:

1. Hans självkänsla höjs, tjejen han hade innan gjorde att han ständigt gick runt och kände sig mindervärdig. Alla killar vände sig om efter henne och tänkte ”vad gör Hon med Honom?” Nu kan de istället tänka ”Vad gör Han med henne?” Dessutom känner han sig självsäker över att hon aldrig skulle vara otrogen. Varför skulle hon? Han har nästan 6 pack, hon har en ruta…

2. Han känner ett maktövertag. Beauty is power. Om tjejen har ett fult yttre, tänker han att hans inre kan vara det. fult alltså. Dessutom tror han att hon lättare kommer att acceptera alla hans brister och hans vilda flörtande med andra tjejer bara för att hon kanske har dåligt självförtroende och inte vill ”mista honom”?

3. Han går på myten om att fula tjejer skulle vara bättre på sex eftersom de måste ”kämpa” mer för att make up to their bad looks. Not true. Kanske i vissa fall.

4. Han kan inte få något bättre, eftersom att exet var för snygg för honom. Så han måste helt enkelt dra ner sin standard som hade höjts under en period. Dessutom har han varit utan sex alldeles för länge för att ha lyxen att kunna vara kräsen. Det är här uttrycket ”killar har sex med allt som rör sig” kom upp.

5. Han tycker verkligen att personligheten är det allra viktigaste och bryr sig inte alls om tjejens yttre. Sjukt va? Ja det är väl fint av er, typ.

Erkänn lite kul är det och visst stämmer det till viss del, haha I alla fall alla som kom efter en annan, hehe. Kom gärna med era reflektioner kring detta!"

Ja det var lite i backspegeln det... Har några fler godbitar från back in the days, kanske delar jag med mig av det en annan dag... :-)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Carro

Så nervös, vore helt sjukt om man fick komma på intervju! Tack iaf :)

Visst måste en sån vara nyttigare?! Jag tänker iaf tro det. O snart e det helg, då ska jag unna mig några chips :D

2011-01-20 @ 22:34:36
URL: http://clorines.blogg.se/

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0