I mitt eget Blue Hawaii...

Ja det är några dagar sedan jag uppdaterade bloggen nu, men jag har varit helt slut på eftermiddagarna efter allt sol och bad så jag har inte orkat. Men ni som är vän med mig på Facebook har nog rätt bra koll på vad jag har haft för mig ändå :-). Men jag tänkte ändå skriva lite kort vad jag har haft för mig de senaste dagarna.
I torsdags åkte vi upp ett gäng från hostelet till North Shore, det har faktiskt varit det bästa hittills här på Hawaii. Det var en härlig blandning på människor som var med, från lite olika delar av världen och i olika åldrar. Chauffören och "reseledaren" Jerome från Frankrike var verkligen klockren, hur rolig och soft som helst. Vi var bland annat på Waimea Bay, Sunset Beach och på stranden där serien Lost spelades in. Där kunde man se de fina sjösköldpaddorna. Både Waimea Bay och Sunset Beach var helt otroliga stränder. Bilder kommer att läggas upp på Facebook vid ett senare tillfälle, har lagt upp två med mobilen tror jag :-). Skrev i ett tidigare inlägg om stränder jag ville besöka, det finns bilder från båda stränderna där...

I fredags låg vi på stranden hela dagen innan det var dags att göra sig i ordning för den stora nyårsfesten som var ute vid Aloha Tower Marketplace. Ett jättestort ställe, men en massa olika barer, dansgolv och utomhusscener. En del liveband var det också. Det var helt ok där, men amerikanarna ska ju vara så omständiga... Trots att man visat leg och fått ett armband i ingången var man tvungen att visa leg och stå i kö till varje bar ändå. Man fick inte heller ta med sig drickan mellan de olika barerna trots att allt låg inne i ett köpcenter typ. Så det blev att skåla in det nya året med en öl inne på Hooters, haha. Efter att vi druckit upp gick vi ut och kollade på de fina fyrverkerierna. När det var dags att bege sig hemåt så var det väldigt svårt att få tag i en taxi, men tillslut så tog Carro tag i saken och sprang ut i vägen och stoppade en taxi, galet men bra eftersom vi äntligen kunde åka hem. Det var två nöjda själar som somnade gott den natten... Tror att det även var här som jetlagen gick ur helt, haha.

I går var det lördag och det var många som var bakis, dock inte jag och Carro. Man var lite seg och kom lite senare till stranden än vanligt, men det var helt ok. Har lärt känna lite sköna människor här så vi hängde med dem på stranden hela dagen och på kvällen blev det käk och drinkar på Lu Lu's. En väldigt soft lördag och sjukt goda drinkar!!

Även idag söndag har det varit jäkligt chill. Hängt på stranden, softat lite på rummet och läst min bok (Tre sekunder) som börjar bli riktigt spännande nu, varit och käkat på Taco Bell :-) och nu är vi på Mac Store igen och lånar deras fantastiska datorer och nät, haha.

Hoppas att allt är bra med er och att ni har haft en bra början på det nya året. Själv känner jag att 2011 kommer att bli ett grymt bra år! :-) Någon som har avlagt något nyårslöfte?? Jag tror att jag kanske har, men jag väntar lite med att avslöja det ;-)

Ta hand om er!!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gott Nytt!! Vantar pa bilder pa FB ;)

2011-01-03 @ 08:57:53

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0