Tokigt!

När jag fyllde 30 ville jag ha en kul fest med ett tema. Men just då i september när jag fyllde år hittade jag ingen motivation (på grund av vissa saker) till att fixa en kul och bra fest, så det fick vänta. När det sedan var dags för Halloween kom jag på den braiga idén att fixa en fest med just Halloweentema. Ett tacksamt tema där man inte behöver anstränga sig så mycket om man inte vill. Alla som kom på festen hade dock klätt ut sig till väldigt roliga och bra karaktärer! :) Själv valde jag att klä ut mig till Pippi Långstrump och varför jag valde just Pippi var nog för att Pippi alltid verkar ha så roligt och alltid hittar på massa tokiga saker :) Det blev en otroligt lyckad fest som var både rolig och tokig! Jag har nog aldrig levt mig in i en roll så mycket som jag gjorde just med Pippi och nästan inte haft så roligt på en fest heller, haha. Ibland är det najs att stå i centrum och bara köra all in helt enkelt. Man var liksom glad och lycklig hela tiden och alla som träffade på Pippi blev lika glada och lyckliga. Väl ute på krogen så delade Pippi ut godis till både höger och vänster, det var väldigt uppskattat :) Ja en tokig och rolig kväll helt enkelt. Tack alla igen för att ni gjorde min 30 års fest så jäkla bra! Ja jag vet att det snart är två år sedan, men det är en dag jag alltid kommer att minnas :)

Här är i alla fall en liten tokig bild från den festen som min vän Malin tog på mig och hennes man faktiskt. En av mina absoluta favoriter från den festen :)



Vad tycker ni? :)


Kommentarer
Postat av: Malin W

Ja jösses!

Synd att jag var tvungen att vara höggravid och nykter just den kvällen!

En man att vara stolt över iaf.

Lite lustigt är att Pippi är Elins favorit. Hon har Pippidocka och Lilla Gubben samt några filmer och det är bara Pippi som gäller! :-)

2011-05-10 @ 21:44:29
Postat av: Jessi

Ja du har verkligen en man att vara stolt över! :) Ja Pippi kanske gjorde intryck redan när hon låg i din mage ;) Fast å andra sidan så kan jag förstå henne om hon gillar Pippi, det gör jag med! :)

2011-05-10 @ 22:47:56
Postat av: AnnaWK

Maskerad av alla dess slag är riktigt roligt och brukar vara ganska uppskattat hos folk. Jag var själv utklädd till Findus för några år sedan (min bror var Pettson) och det blev riktigt bra faktiskt!



Sv: Ja vad skulle vi göra utan internet? Gifta oss med folk från samma kvarter?

2011-05-11 @ 09:10:53
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Ja det blev riktigt lyckat med Findus, min mamma var snäll nog att sy en hel dräkt, kan slänga upp en bild lite senare i eftermiddag så kan du se.



Kul att du också bott på den amerikanska västkusten! Mer exakt var? Jag bodde också där 2006-2007!

2011-05-11 @ 16:06:12
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Malin W

Tänk ändå vilket geni Astrid Lindgren måste ha varit. Hennes böcker/filmer/figurer fångar barn i generation efter generation!

Trodde inte man kunde bli så fast i en figur så tidigt men tydligen går det :-)

2011-05-14 @ 14:26:46

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0