Fat Camp ;-)

Efter att ha dragit på mig några onödiga extra kilon, kände jag att det var dags att ta tag i vikten. Jag började egentligen redan lite förra veckan, men tänkte köra lite extra hårt från och med i dag och tre veckor framåt, innan det är dags att börja jobba igen. Min kära vän Carro har pratat väldigt gott och GI metoden, så jag tänkte köra den fast i light version. Inte köra den punkt till pricka, men ändå försöka tänka GI. I det stora hela innebär det att dra ner på snabba kolhydrater och livsmedel som innehåller mycket socker. Jag ska även hålla upp med alkoholen i tre veckor, kanske blir något glas rose här och där, men minska mitt alkoholintag ganska mycket iaf.
Det har varit en hel del festande de senaste månaderna. Dra ner på sötsaker ska jag också göra, jag ska ha en dag i veckan då jag får äta typ vad jag vill :-). Så idag när jag åkte ut till kusten, stannade jag på ICA Maxi och inhandlade en massa goda nyttigheter. På matsedeln stod idag kikärtsplättar med fullkornsris och en kall sås av ajvar och matlagningsyoghurt. Jag hade svårt att få till plättarna, de ville inte riktigt hålla ihop och finns ingen fin stekyta. Tror att det kanske kan bero på att vi bara har gjutjärnspannor här, kanske ska köpa en tyflonpanna? Men de smakade helt ok, ja med ajvarblandningen blev det faktiskt riktigt gott :-) Får bli samma mat till lunch i morgon eftersom det finns en massa smet kvar...

Såhär har jag tränat idag:

* Morgonpromenad ca 50 minuter

* Löpning ca 30 minuter + mag/rygg övningar

Känner mig väldigt nöjd med dagen faktiskt, hoppas att morgondagen blir lika bra! Nu när det kommer att bli en hel del promenader och löpturer behöver jag bra musik i mina lurar. Ge mig gärna tips på era bästa låtar att träna till! Man behöver inte vara medlem för att skriva kommentarer här, man behöver bara skriva koden som kommer efter att man skrivit sitt inlägg. Behöver få ihop några låtar så jag kan få en ny playlist :-)

Blev lite nostalgisk idag när jag hörde denna gamla dängan, eller så gammal är den inte, men den har några år på nacken. Det är väldigt mycket California över den i alla fall :-) Speglar kanske lite hur jag känner just nu också...



Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0