Kompis det går bra nu...

Satte ju upp mål för min träning för ca fem veckor sedan, att jag skulle träna minst 4 träningspass/vecka. Det har gått väldigt bra med det målet och det har även blivit 5-6 träningspass/vecka några gånger. Jag har har försökt att variera min träning ganska så mycket för att inte tröttna, vilket jag kan göra ganska lätt. Det har blivit en del spinning, body jam, body combat, promenader, yoga och nu det sista även löpning. Var ute och sprang första rundan för året förra veckan och idag var det dags för den andra rundan för i år :-) Det kändes lättare att springa idag, men det tog drygt en minut längre att springa idag... Målet är ju att försöka förbättra tiden på samma runda, får se när det sker :-). Satte även upp som mål att träna minst 300 minuter/vecka. Det målet gick bra att nå de två första veckorna då jag var extra peppad och körde två pass om dagen vissa dagar. De senaste två veckorna har jag inte nått det målet och det beror delvis på att jag bara kört ett pass om dagen och att passen inte alltid är 60 minuter långa, som jag hade räknat med från början. Är jag ute och springer, så springer jag ju inte en timma liksom, inte ännu i alla fall :-) Målet kommer att stå kvar fram till sportlovet precis som målet med antal pass/vecka, men jag kommer inte vara lika fokuserad på minutrarna utan det är pass/vecka som är det viktiga.

Känns riktigt skönt att vara igång med träningen i alla fall och hoppas att jag kan hålla i detta länge länge :-)

Här kommer en låt som ger lite extra energi när man är ute och springer då man nästan inte orkar mer :-) (Ja när den kommer igång då vill säga...)




Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0