Mål för 2011...

Jag bestämde mig för några år sedan att de enda nyårslöftet jag skulle ge, var att inte ge något. Ni vet ju alla hur det är med det där löftena, det är nästan ingen som klarar av att hålla dem ändå. Till mesta delen tror jag att det beror på att man ger för stora löften, eller man försöker helt enkelt för mycket, vilket resulterar i att det blir för jobbigt att hålla och då skiter det sig. Men mål däremot borde alla ha, inte för stora och inte mål som ligger för långt fram i tiden, utan så där lagom liksom. I alla fall så funkar det så för mig, jag måste ha ett rimligt mål som kan utvärderas inte allt för långt fram i tiden. Så ett av mina mål för 2011 är att jag fram till sportlovet (v.8) ska träna minst 4ggr/vecka. För att lyckas med detta mål, blev jag medlem för ett tag sedan på en träningssajt som heter funbeat, ett tips från min kära pojkvän :-). Där kan man skriva in mål för sin träning, utforma träningsprogram och annat kul som hör träningen till. Så ni som gillar att träna och som vill kunna se era mål och framsteg, gå in där och skaffa er ett konto. Adda mig som vän så kan vi peppa och ge varandra råd. För jag vet ju hur jag är när det kommer till träning, jag har väldigt svårt att hålla motivationen uppe och då kan det vara bra med tips och råd från andra som är mer peppad just då :-)

Så nu kör vi!

Ett litet tips från mig:


TRX - En metod som är avsedd för hela kroppen. Inga vikter behövs eftersom den egna kroppstyngden används som motstånd. Styrka, smidighet och core tränas upp – samtidigt. Grymt bra träning som jag har provat på, på gymmet!


Kommentarer

Say something!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0